torsdag 7 maj 2015

Torsdagstankar

Yogan igår var för att stärka immunförsvaret. Jag hade ingen aning om att jag skulle klara att stå i "hunden" i tre minuter, men det gjorde jag. Fast sedan klarade jag ju knappt att stå vanligt under resten av den dagen utan att benen skakade som asplöv. 

Idag skulle vi ha åkt till kenneln som eventuellt kommer att få valpar om de där magiska 60-någonting dygnen. Men vädret ska bli dåligt och kennelägaren tyckte att hon ville presentera hundarna i lite mindre blött, mindre skitigt väder så vi beslöt att skjuta upp det hela till nästa vecka. Visst, jag är en aning besviken, men å andra sidan så får jag ju tåla mig tills det har ploppat ut en valp till att börja med om jag nu bestämmer mig för att det är en bra och trevlig kennel så jag klarar nog att vänta en vecka till. Om jag ska vara helt ärlig så är jag nog så trött ändå, utan att behöva åka iväg på äventyr. 

Det enda äventyret jag ska på idag är inhandling av lite vanliga matvaror och kanske, kanske färgning av håret. Jag som inte färgat håret med henna på en hel evighet och lite till köpte en förpackning igår. Vi får väl se vad kroppen säger om det hela. 


Foto: Solsippan


Min mamma skickade några bilder som hon tagit i trädgården igår och skrev att nu blommar det även i "Sibirien" vilket är hennes favoritsmeknamn på orten där hon och pappa bor. Jag kontrade med att rapsen blommar här i Skåne. Det är ett ganska kärleksfullt blomkrig vi för, men hon har svårt att dölja sin avund när det är bättre väder och några grader varmare här än hos henne. När sommaren väl kommer har hon glömt allt det där och vill för allt i världen inte vara någon annanstans än i sin egen trädgård. Jag brukar fnissa lite åt det. Varje år... Fast det tror jag inte hon är medveten om. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar