tisdag 12 maj 2015

Fibromyalgidag!

För några dagar sedan visste jag inte att den fanns, den internationella fibromyalgidagen, men nu känns det ändå rätt trevligt att den kan uppmärksammas på det här sättet. Fast jag tycker att det är rätt svårt att hålla reda på alla rosetters färger och vad de står för. Lila är dock en av mina favoritfärger så det kanske går att komma ihåg för den skull. 

Jag blev kontaktad av ordföranden i min lokala fibromyalgiförening igår. Hon ville hälsa mig välkommen och presentera både sig och föreningen. Väldigt rar kvinna verkade hon vara. Bland annat berättade hon att Florence Nightingale förmodligen led av fibromyalgi, så det är ju inte en ny sjukdom precis även att ICD 10-koden fortfarande verkar vara så ny att alla som borde inte vet om att den finns. Det gör den, och den heter M79.7. 


Hade jag vetat om det tidigare hade jag nog planerat in att åka in till stan idag och hälsat på dem i min förening som står och delar ut broschyrer idag. Det hade varit mysigt. Fast idag är jag inte så mobil så jag väljer att vara bästa kompis med vetekudden istället. Jag får vara desto mer aktiv i andra sociala forum istället.

Hoppas att du har en fin dag!!

 

1 kommentar: