tisdag 3 mars 2015

Men om man skulle ta en söndag?

Solljus genom söderfönstren, mormors goda kaka i ugnen. Stilla och lugnt som en söndag. Mjuk musik som virvlar lekfullt i rummet. Jo, det är en fin dag. Alldeles strax är det dags för lite fika, sätta tänderna i den där kakan som fortfarande kommer att vara ljummen, njuta av téet och klura på om katten tänker sova hela dagen idag också eller om han tänker sig vilja gå ut en stund. Allra helst ligger han förstås och gonar sig på filten vid mina fötter. 

Foto: Solsippan

Min första kursvecka i medial utveckling är avslutad och meningen är att nästkommande ska fortfölja på samma sätt. Det är väldigt grundläggande och kanske inte någon speciell svårighetsgrad, men det är spännande med allt som händer under övningarna. Får se vart det här bär hän framöver...

Annars ägnar jag mig åt att fantisera mig bort på resor. Fast jag vill inte åka till sånadär varma länder och ligga på sandstrand och suga i mig färgglada drinkar med paraply. Jag har provat det, men det funkar liksom inte på mig. Nä, jag drömmer om det dramatiska landskapet på Isle of Skye i Skottland, sprakande brasor och nån liten whisky inne på en pub efter en dag utomhus. Kanske vore det på sin plats att börja spara ihop lite pengar för att ha möjlighet att åka tillbaka till mitt älskade Skottland...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar