lördag 14 mars 2015

Tvivlaren som inte ser

Det där med auran då... Jag har ju som de flesta andra hört talas om aura. Hört att vissa kan se den och att alla har den och att den ser olika ut beroende på en mängd olika saker. Nu ingår det i min mediala utvecklingskurs att jag ska lära mig att se de där aurorna. Gissa om jag fick prestationsångest? Jag har ju inte ens bestämt mig för om det är så att jag är med på att det finns auror alls? 

Med ett någorlunda öppet sinne läste jag igenom instruktionen till auraseende och insåg ganska snabbt att det är beskrivet hur man ska gå tillväga för att känna den med händerna, men ingenstans står det nämnt hur man ska göra för att se. Jag blev besviken. På andra ställen har jag läst att man ska stå vid en spegel i dagsljus och typ titta lite suddigt på sin spegelbild. Det har jag provat. Jo, jag blir trött i fötterna av att stå där och uttråkad, det händer, men ingenting mer. Ibland tvivlar jag på att det ens finns en aura, ingen vetenskaplig text jag läst beskriver den eller hur den fungerar. Inte blev jag mer övertygad av det tunna kursmaterialet heller. Mer tvivel, mer uppgivenhet spred sig inom mig. Jag kanske inte valt rätt ändå? Gissa om jag blev lycklig när jag fick ett utskick idag från mediyogainstruktören som bland annat innehöll detta:


"Den moderna vetenskapen och teknologin kan idag bekräfta att allt som har en atomsammansättning har en aura som omger det. All materia, levande som död har ett energifält på grund av sin atomstruktur. Varje ämnes atomer består av elektroner och protoner i ständig rörelse. Detta skapar ett fält av elektriska och magnetiska energivibrationer. Energiutstrålningen från människan inkluderar även ljud, ljus och värme. Det elektromagnetiska och psykiska fält som är auran omsluter alla levande varelser. Auran är en subtil tredimensionell energikropp utan vilket inget liv kan existera. Genom auran projicerar vi oss själva ut till andra och den skyddar oss från faror."


Så nu sitter jag och övar och övar och övar. Jag har börjat se en liten, liten vibration eller förtätning av luften kring vissa kroppsdelar, inga färger, men det kanske kommer det också? Jag behöver i alla fall inte tvivla på att det finns auror.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar