måndag 10 november 2014

Galet utmattad

Fantastiskt nog har jag lyckats få min före detta att inbilla sig att jag har känslor kvar för honom och att jag kommit med förslag som tvingat honom att välja mellan mig och sin nuvarande sambo. Det mina vänner känns som en prestation! 

Från början tog jag kontakt med honom via messenger för att be honom radera utkastet till min bok om alla övergrepp och resten av mitt liv ihop med destruktiva O. Jag glömde göra det innan jag flyttade och det kändes olustigt att hans nya tjej skulle behöva läsa det. Fast egentligen trodde jag att han redan hade raderat det. 

Nja, han svarade mig att hon inte tittade där. 

Jag skrev en gång till att jag ändå ville att han skulle ta bort det och blåögd som jag är trodde jag att han respekterade det. Vi fortsatte att skriva till varandra och jag trodde att alla var okej med det, själv hade jag ju berättat för min fina D att vi hade kontakt och vad vi skrev om. 

Det som tydligen ställde till det hela var när jag skrev att det hade varit en fin semester om vi hade åkt till fjällen ihop. Det var formulerat i dåtid och menat som dåtid, men han tolkade det som att jag önskade att vi skulle åka nu i vinter. Den poletten föll inte ner förrän efter några timmar. Jag förstod inte varför han plötsligt kände sig väldigt hotad av mig, men eftersom han bad mig att inte höra av mig mer så tänkte jag att det var helt okej, jag har inget behov av någon kontakt med honom. Men jag bad honom ännu en gång att radera det som fanns på hans hårddisk eftersom det inte var rätt av honom att behålla det. 

Sedan kom ett meddelande till min fina D från mitt ex sambo. Hon skrev att hennes sambo ljugit för henne, smusslat med telefonen och slutligen nu erkänt att han och jag fortfarande har känslor kvar för varandra. Det gjorde ont i mig. Stackars, stackars tjej!! Han hade raderat de andra meddelanden så hon kunde inte läsa vad vi skrivit, vilket skulle fått henne att förstå att det inte fanns någonting att vara rädd för. Inte från min sida i alla fall. Så fruktansvärt jobbigt för henne! 

Därefter skrev hon att hon läst min bok och att den låg öppen för alla att läsa. 

Märkligt att inte mitt ex förstått att skydda henne från det. Märkligt att han har haft behov av att spara på eländet, först ville han ju inte läsa den själv? Varför har han behov av att såra två människor på det sättet? Det är ju perverst. 

Jag har blivit sårad många gånger av honom, och det fanns inga varma känslor kvar för honom, men jag uppskattade honom som vän. Nu finns där ingenting annat än förakt. Vilken feg liten människa han är. Så gräsligt ynklig. Jag hoppas att hans sambo hittar en finare människa att leva ihop med, någon som inte smusslar bakom hennes rygg och som uppskattar henne och älskar henne fullt ut.

Om jag hade förstått att han hade känslor kvar hade jag aldrig fortsatt att ha kontakt. Tänk så otroligt mycket dumt som kan hända genom att man missförstår varandra. 

Jag är så glad att jag har min fina D! Han skrev ett fint svar till min före dettas sambo, jag läste det innan han skickade det, och även han bad henne att radera min bok. Jag tycker så rysligt synd om henne att hon har blivit behandlad så illa och så har jag ingen möjlighet att säga det till henne, ingen möjlighet att förklara.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar