fredag 28 augusti 2015

Valpchocken

Såhär dagen efter... 

När vi kom fram efter två timmars körande i ösregn höll plötsligt världen upp allt det våta. Solen bröt nästan igenom och i ett trollslag var luften närapå riktigt sommarvarm igen. 

Vi gick fram till det lilla torpet och blev välkomnade av hundskall och en glad kennelägare. Hon sa åt oss att vänta ett ögonblick, sedan fick jag plötsligt famnen full av en vit fluffboll. Jag kunde bara stå och le. Länge. Kände mig rent löjlig att världen bara stannade upp med orden "det här är eran valp" ringandes om och om igen i öronen. Våran valp. 

Han hade badat igår, men som med alla småttingar så är de bara rena en liten stund. Nu var han dessutom full av frön från småborre, så han var nästan på svartprickig. Jag insåg vikten av borstar och schampo. Eller en smutsig liten isbjörn. Bara att välja. 

Jag försökte mig på att ta några bra bilder, men oj vad det är svårt. Hela tiden fel objektiv då han antingen var för nära eller för långt bort. För det mesta med rumpan mot kameralinsen och ögonen i fjärran. Allting är väldigt spännande, allting utom de kommande nya ägarna förstås. Tänk, nu är det bara lite drygt en vecka kvar innan vi får ta honom med oss hem. Fast jag tycker förstås lite synd om honom att planera det där traumatiska att bli uppriven från sitt hem och sin familj. För katten tog det två veckor innan han vågade sig på att vara social med mig. Sedan ville han inte lämna mig alls på ett bra tag efter det förstås... Undrar hur det kommer att bli med hunden. Tja, egentligen har jag massor med frågor, men det är ju bara tiden som kan visa hur det blir. Spännande tid kommer det att bli i alla fall!



Foto: Solsippan

Foto:Solsippan

Foto:Solsippan







  

1 kommentar:

  1. Åh vilken sötis! Det kommer bli fint det här!

    SvaraRadera