lördag 22 augusti 2015

Underbara människa!

Det blev plats för ett sånt där härligt samtal idag. Ett långt ett. Jag blev faktiskt lite hes av att prata så länge. Men kvinnan jag samtalade med är fantastiskt duktig på att delge sina tankar på ett ömsint och mjukt sätt, fast inte det minsta mesigt. Det gillar jag. Hennes infallsvinklar är vansinnigt intressanta och fastän att jag är fullständigt snurrig av trötthet efter att ha träffat henne så fylls jag ändå av så mycket glädje att det är värt hela eftermiddagen i sängen. Hon är guld värd. 

Idag fick jag även träffa hennes föräldrar. Lite galet hade jag förväntat mig att de vore äldre och kanske inte så vitala. Det kunde inte vara mer fel. De var entusiastiska, trevliga och väldigt vitala. Dessutom besitter de en enorm kunskap om kristaller och stenar. Hela familjen alltså. Jag skulle kunna samtala i ännu fler timmar med allihop om tillfälle gavs. 

Snart, snart är det dags för ett annat möte. Första mötet med valpen och jag önskar så att det blir fint väder så att man kan leka lite utomhus och kanske ta lite bilder. Eller snart och snart, om fem dagar, men jag håller på att trilla ur skinnet av otålighet samtidigt som jag förstås nojar över hur orken ska räcka till. Men med massor med sömn och mer trevliga samtal så löser det sig säkert. Annars är min standardkur en aldrig sinande ström av té. Det är alltid bra och fungerar i alla lägen. Är man ledsen tröstar man sig fint med en kopp té. Är man stressad är det jättebra att sätta sig och läppja på en kopp té, det går inte att dricka heta drycker för snabbt. Är man glad kan man koka en kopp té och prata om det som har hänt och ger energi. Tja, du förstår poängen. Det finns inga lägen där det inte funkar med en kopp té, eller ännu hellre en hel kanna. Apropå det så finns det jättevackra tékannor som jag gärna skulle sätta klorna i. Men tyvärr räcker inte plånboken till. Jag undrar hur mitt hem skulle se ut med alla tékannor som jag önskat mig genom åren skramlandes omkring här... Hu...

Hoppas att du också har en bra, men kanske inte lika trött, dag!


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar