fredag 8 augusti 2014

Tékväll

Att inte planera för att åka till hästen känns ovant och konstigt. Lite som ett par nya skor. Att bara andas ut och slappna av när stressen ökar över timmarna som rinner förbi är fortfarande nytt. 

En eventuell ny fodervärd skulle rida honom idag, men jag vet ännu inte hur det gick. Det är en yngre flicka och hennes mamma som är intresserade. Flickan planerar att tävla i hoppning och har inte heller det tänket som jag har. Fick veta att ytterligare en tjej som ridit fick tvinga honom att gå fram då han stannat och inte velat mer. Jag vill helst inte veta. Vill inte höra att han försöker säga ifrån men bara får stryk för att han gör det. 

Jag är i mitt föräldrahem några dagar nu. Får lite mer distans till hästen på så vis. Tanken är också att resten av syskonen och deras familjer ska komma, så det blir väl ett herrans liv här ikväll. Vi är ju några stycken... 

Längtar efter té och en smörgås vid det här laget. Konstigt att jag fortfarande är programmerad att dricka té klockan halv sex sedan barnsben. Föräldrarna har ju lagt om sina vanor för länge sedan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar