fredag 9 maj 2014

Tjejsnack

Vilken dag det var igår!! Jag klev upp tidigt (för att vara mig) och åkte 25 mil norrut till min bästa kompis och pratade och fnittrade i timmar. Det var otroligt skönt. Vi har inte träffats bara hon och jag på eviga tider. Förut brukade vi äta frukost ihop, promenera hund, köpa fika, hämta barn, äta lunch, fika, träna och äta igen innan det var dags att gå hem och lägga sig. Under den där tiden pratade vi nästan oavbrutet. Skitmysigt! 

Igår kändes det lite som det gjorde då. Det värmde ända ut i tårna och jag är så glad att det fortfarande finns kvar. Nu har jag dessutom fått en vän till eftersom hon är omgift med en jättefin man. Det värmer också ända ut i tårna att hon har blivit så lycklig och att de har det så bra ihop. Fast vi lämnade honom hemma en stund igår och drog ner till ett kafé för att kunna pladdra ostört, hehe. 

Jag är en lantlolla, men det är riktigt fint att komma hem till sin lilla stad igen, se vad som har förändrats och ändå hitta som i sin egen ficka. Sjöarna och de svindlande höjdskillnaderna gör att det aldrig blir tråkigt, även om jag genuint avskydde den årligen återkommande joggingturen runt en av sjöarna på gymnasiet. 

Idag bara gäspar jag. Det blev lite sent igår och tidigt upp på morgonen. 

Strax bär det av till homeopaten. Hoppas att hon har massor av positiva saker att säga idag. 





1 kommentar: