fredag 30 maj 2014

Flyttat klart

Jag hann in med pållen just när regnet övergick i skyfall. Det blixtrade och mullrade av åskan en stund innan. Sedan var det bara mysigt att stå kvar inne i stallet och mysa utan att känna att man hade bråttom hem. Det var några dagar sedan nu, men om jag anstränger mig så kan det bli ett av de fina minnena från den gården. Vi flyttade pållen till sommarbetet igår och jag tänker aldrig, aldrig hyra boxplats där igen. Den sista tiden som har varit har stallskötaren glömt att ge några av hästarna mat, vilket tyvärr inte är första gången, stallkatten var utan mat en vecka, vilket inte heller är första gången och idag släppte hon ut två hästar på bete utan att ha vant dem det allra minsta lilla först. Jag hoppas absolut att de klarar den snabba omställningen utan mer bekymmer än lite lös mage... 

Det har varit lite för mycket för mig ett tag nu igen. Inte så där vansinnigt mycket och inte så vansinnigt farligt, men jag har inte vågat chansa utan sjukanmälde mig för ett par dagar sedan. Det har värkt ganska mycket i kroppen och med värken kommer det låga humöret. Har återigen drömt om destruktiva O och hans galna idéer. Av någon anledning har jag ältat runt perioden då han brukade klippa mig i tårna med nagelsaxen om och om igen. Fram och tillbaka, funderat över varför han gjorde det, hur det kommer sig att jag aldrig sparkade honom så hårt det gick (fast jag var bra nära ett par gånger) och hur det kommer sig att han till slut tröttnade. 

Det sista har jag faktiskt ett svar på. Han tröttnade alltid att plåga mig när jag resignerat och inte längre gav honom motstånd. Det gällde allt, det tog bara olika lång tid. 

Fast det enda jag tänker ge efter för just nu är mina tunga ögonlock. 

Kram och god natt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar