onsdag 21 maj 2014

Alla dessa känslor...

Det är nog inte nyttigt att släppa loss ilskan och besvikelsen man bär inom sig. De här senaste dagarna har jag varit konstant skitsur och stressad. Dagen efter att pållen plötsligt stod i en ny hage hade han täcke på sig. Det var 20 grader varmt och vindstilla... Förklaringen var att det kanske skulle börja regna. Pållen var varm och svettig och jag kände hur det bubblade i mig av ilska ännu en gång. Det är ett kallblod med mycket päls, tät päls och han har inga bekymmer med lite regn på ryggen. Tvärtom står han ofta ute i spöregn om han får möjlighet att välja själv. Vet hon någonting egentligen?? 

Sista tiden som är kvar innan sommarbetet går jag dit minst en gång om dagen för att ha ordentlig koll. Tidigare betalade jag för mockning två gånger i veckan, men nu har jag inte kvar något förtroende alls längre. Som du säkert förstår har det hänt fler saker under de fyra månader som hon haft ansvaret för stallet och nu är måttet rågat.

På jobbet har jag en elev bredvid mig dagarna i ända och det har varit en högre belastning en tid och uppe på det har vår underbara chef slutat. Jag har aldrig haft en så bra chef och de flesta andra av mina kollegor känner också väldigt mycket för honom. Det blir tomt utan honom. 

Ja just det ja, jag var ju uppe hos homeopaten för en tid sedan också. Hon påstår att jag har njurgrus och att det är det som gör att det känns som att jag har urinvägsinfektion och läcker lite när jag lyfter tungt och så. Mot det fick jag ett pulver som jag tog i fem dagar innan jag blev varse att magen slutat fungera och att mitt eksem brakat loss i något slags invasion av värsta tänkbara grad. Därefter har jag försökt härda ut eftersom jag vet att ingen salva eller kräm i världen fungerar när det är på det viset. 

Jag ringde homeopaten idag och hon lät överraskad över att jag reagerat så. Samtidigt upprepade hon att jag måste ha en läckande tarm och att gifterna yttrar sig som eksem. Det är ju det hon har sagt i ett halvår nu, kunde hon inte ha lyssnat på sig själv?? Det är ett inte så litet helvete att ha konstant klåda över hela kroppen dygnet runt. 

Jag är visst inte bara arg, jag är rätt gnällig också. Kanske dags att krypa ner i sängen nu.. 

Kram!! 

Foto: Solsippan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar