torsdag 20 februari 2014

Godsägare

Ibland drabbas jag av storhetsvansinne. Det började igår den här gången och jag befarar att det kommer att hålla i sig tills i morgon den här
gången. Jag tittade lite på hus som är till salu och tänkte att eftersom jag ändå inte funderar seriöst så behöver jag inte sätta några begränsningar. Följden blev att jag hittade en gård med tolv rum och kök och ungefär 80 hektar mark inte långt ifrån där vi bor nu. Såklart var vi tvungna att åka och titta. Så nu sitter jag och har fullt upp med att planera hur huset ska inredas, vilket av rummen som ska vara vårt sovrum, hur stallet ska renoveras, hur man bäst inreder gästrummen och såklart var man bäst njuter av trädgården. Min fina sambo blev lite nervös över min entusiasm över "vårt" fina hus tills jag lugnat honom med att jag är helt införstådd med att vi inte kan hosta upp alla miljoner som krävs. Jag behöver bara få ett "fantasisläpp" ibland. 

Så idag har jag varit godsägare. Helt gratis. Fantastiskt roligt!! 


2 kommentarer:

  1. Härligt att få vara godsägare för en dag! :) Och visst måste vi få drömma. Livet vore ju bra trist utan drömmar.

    Solig vårkram på dig godsägaren♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soligaste vårkramar tillbaka, fina du <3

      Radera