söndag 19 oktober 2014

Inget alternativbehov här inte...

Nyss hemkommen från en ganska kort visit på en alternativ hälsomässa. År efter år har jag åkt förbi där och tänkt titta in, men det har alltid varit samma helg som jag jobbat så jag har helt enkelt inte orkat bådadera. Denna gången blev det alltså gjort.

Nja, jag blev inte särskilt imponerad. Det var ganska få utställare, jag hade förväntat mig betydligt fler än så, och jag blev inte frälst av någon av dem. Forever living products var där med sin aloe vera. Det har jag druckit för några år sedan utan att känna ett dyfts skillnad på någonting i min kropp. Ett annat företag var där och pratade om det fantastiska pulvret med patenterat så och så som togs upp jättelätt av tarmen. Riktigt varför man behövde en sån superbooster av just vitamin B-typer och det andra fick jag inte riktigt klart för mig. Ytterligare en representant pratade mycket om sitt fina pulver, som skulle vara jättebra om man ville gå ner i vikt eller bygga muskler, bara att byta ut någon eller flera måltider mot pulvret och sätta igång. Nu är jag och min sambo varken i behov av att gå ner i vikt eller bygga muskler så vi tackade för smakprovet och gick därifrån.

Jag var naturligtvis tvungen att bli spådd. Det fanns flera personer som erbjöd olika typer och jag hittade en ryska som både tittade efter andar, såg tidigare liv, förutspådde framtiden och kollade in auran, allt på en kvart... Inte dåligt, och hon pratade oavbrutet så jag tänkte att om jag kommer ihåg det här så är jag inte dålig. Roligast var väl ändå att jag har varit bortskämd grevinna i England på 1800-talet och lite senare samma århundrade ska jag ha haft ett annat liv och en romans i Paris med en person som jag tydligen ska träffa i detta livet också. Spännande. Snabba ryck på en kvart!

Nej, jag har inget behov av att göra om det besöket. Fast det var roligt på sitt lilla vis.

Nu ligger jag i min dagsäng igen och försöker få upp värmen, den rann ur kroppen på mig när vi stod och väntade på bussen. Bara det...jag åka buss... Så kan det gå när man blir utmattad, då är det lättare att låta andra köra än att göra det själv.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar