fredag 27 december 2013

Motiv och motivation

Hmm, jag har inte haft något att redigera mina bilder med sedan datorn kraschade senaste gången. Visserligen har jag inte känt något större behov eftersom jag varken haft ork eller tid eller lust varken till att ta bilder eller sitta och glo på dem efteråt. 

Hur det nu är så har jag fått tag i ett program, som jag förmodar är det som jag hade sist. Det är bara det att jag inte minns hur man gjorde! Gah! Jag tolkar detta som ett tecken på att jag håller på att bli gammal... Dessutom tror jag att det är något galet med programmet eftersom jag inte kan lägga till brus eller någon annan typ av filter. Tur för mig att jag redan är tokig, annars hade det kunnat gå illa...

Egentligen är jag inte särskilt upprörd över det, jag är mest utled på att ständigt ha ont. I dag är jag hemma med nackspärr. Så fort jag försöker göra någonting annat än ligga i soffan så gör det bedrövligt ont, där också. Jag är trött på att ha ont och jag är för rädd för att gå till jobbet med smärta. Orkar liksom inte med det längre. Förut gjorde jag alltid sådana saker ändå. Nu går det inte längre. Kan inte motivera mig. Fast jag skäms när jag pratar med chefen i telefonen och han bekräftar att det har varit många sjukdagar de senaste åtta veckorna. Hoppas nu bara att han inte tror att jag bara försöker smita..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar