fredag 6 juli 2012

Undrar bara

Kan någon tala om för mig vad det är som är så satans speciellt med en tjej som kör släp efter bilen, hämtar grus, skyfflar grus, bär saker, jobbar med byggnation, tvättar bilen själv osv??? Och varför i hela friden skrattar man åt en tjej som nära kör fast med ett ton grus på flaket i en grusgrop när släpet låser sig när man backar? Hade det varit en man så hade han fått applåder över att han i alla fall redde ut situationen, trots alla svårigheter, medan man ser ner på tjejen och säger att det måste varit hennes körteknik det är fel på. Det spelar igen roll vad man än gör, så är det fel.

Nu ska jag ut och klippa lite mer häck. Och jag har INTE klippt av sladden än, ramlat ner från någon stege eller gjort nåt fel, så som folk förväntat sig att jag ska. Jag är inte född med tummen mitt i handen, är inte överdrivet klumpig eller puckad i största allmänhet. Faktiskt.

Och jag kan upplysa om att pedalerna och ratten sitter kvar på samma ställe i bilen oavsett om man har släp kopplat därbak eller inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar