söndag 24 februari 2013

Energi, energi, energi

Ljummen mandelpotatis, vindens lek i sommarvarma trädkronor, jordgubbar med grädde, socker och mjölk. Man hinner tänka mycket när man ligger i soffan, parkerad av en somatiserande hjärna, som uppfinner lite feber, hosta och allmänt hängiga egenskaper åt en utmattad själ.

Nej, jag är inte förkyld, men jag lyssnar inte på mig själv när jag säger att jag inte orkar hålla mig uppe så min kropp tar över åt mig. Egentligen borde jag väl vara tacksam för det, men jag känner mig rätt löjlig. Jag är ju inget småbarn. Vuxna kvinnor klarar att åka och titta i en bygghandel efter ny innerdörr och gå den lilla rundan på Blomsterlandet för att köpa små söta påskliljor utan att få feber.

Medan jag drömmer om solmogna jordgubbar har jag bestämt mig för att försöka vara lite snällare mot min kropp och köpt snordyra produkter i hälsokostaffär för bättre leder, mer järn och té med energi. Uppiggande badkulor och duschkräm med vårdande egenskaper för huden ingår också i piggelinkittet.

Ljuset är på väg tillbaka, skyn är fyll av hemvändande fåglar och jag hoppas att energin smittar av sig en skvätt på mig.



1 kommentar: