onsdag 12 december 2012

Mitt i veckan

Jag skulle bara handla ett par ridstövlar på GeKås i Ullared. Joråsåatteehhh... Jag kom ut utan ridstövlar men med ett par hinkar, några par ridstrumpor, två par ridhandskar, hästgodis och .... och .... och...

En gång förut har jag varit där, på det där jättestället som har alltsomärsåjäklabilligt och jag hatade det. Bara för att jag skulle köpa någonting tog jag en röd fleeceväst som jag sedan använde i alla fall några gånger. Den här gången var jag inställd på att jag i alla fall skulle hitta någonting på hästavdelningen. Till slut fick jag gå därifrån för att inte bli helt ruinerad. Inte hade jag uppfattat att det var så fasligt stort heller. Undrar om jag ens gick i hälften av huset förra gången. Den här gången tyckte jag att det aldrig tog slut, men det var definitivt mycket roligare också.

Lördagen spenderades kryssandes mellan människor, saftglögg och marknadsstånd i Göteborg. Där inhandlades ett par alldeles vansinnigt vackra örhängen och så förstås ett par rejäla yllesockor med höga skaft.

Min kompis T berättade att hon fått öronhåltagning i mors dagspresent, men att det inte blir av för henne att göra dem. Så när vi gick förbi ett drop in-ställe på Avenyn drog jag tag i henne och sa att om hon gjorde dem nu så skulle jag göra ett i min högra örsnibb, bredvid det andra. Hon tyckte nog att jag var bra tokig, men jag gav mig inte och till slut satt hon där lite blek om nosen, vilket nog inte bara berodde på kylan utomhus.

Mest nervös var nog hon som skulle göra hålen, så som hon darrade på händerna! Stackars lilla tjej. Hon glömde till och med att ta betalt för en hårprodukt jag tänkte köpa. Tackar för den rabatten!

Vi avslutade naturligtvis med en runda på Liseberg med ännu fler marknadsstånd, gluhwein och väl hemma en hel massa glögg för att tina upp stelfrusna leder.

I morse vaknade jag och kände mig som att jag klivit rakt in i Sagan om Ringen. Vilket fantastiskt vinterväder det var! Utanför drev dimman förbi blågråa trädstammar och emellanåt silade svaga solstrålar ner och gav allting ett förgyllt skimmer. Jag tog en runda barbacka på pållen sedan och blev andlös av det fantastiskt vackra landskapet som nu var helt rimfrostbeklätt. Balsam för själen, helt klart.

Bild från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar