onsdag 12 mars 2014

Solvarm vårdag

Igår hade jag massor med idéer till inlägg på Facebook. Massor. Fast de måste ha fastnat någonstans på vägen, för det är väldigt sällan jag uppdaterar den där statusen alls nuförtiden.

Men jag tänkte bland annat att jag skulle skrivit att min fina prins D plockar undan och fejar i köket medan jag ligger och halvdör i soffan, eller att min fina prins D ser till att jag kommer i säng i tid och stoppar om mig med en stor dos kärlek. Tänk, så gammal som jag är och ändå blir  omstoppad... Lite halvt pinsamt, men ändå så fint. Han vet precis hur han ska göra för att jag ska slappna av och inte få dåligt samvete över att jag inte orkar ett skvatt.
Idag hade jag stora planer för hur dagen skulle bli. Det gäller att ta vara på solen och värmen den korta stund den är här. Fast det blev nu inte så idag heller. Efter att ha varit och köpt gardiner hos en väldigt trevlig tygtant och fika i trädgården ligger jag utslagen i sängen och hoppas på att jag får tillbaka lite energi ganska snart.

I morse var det som sagt annorlunda. Då vaknade av sprittande vårkänsla i ett ljust sovrum och glada kvittranden av flertal fåglar där utanför. Så fint, så fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar