torsdag 31 oktober 2013

Kvällstankar

Ich bin so müde, ich bin so matt.
Ich habe zu viele kinder im nacht gemacht...

En kort tid i mitt liv läste jag tyska, och jo jag var ofta trött redan då, men för det mesta hade jag inte särskilt svårt att lära mig glosor och grammatik. En kväll var det bara som förgjort att jag skulle kunna lära mig det tyska ordet müde. Det spelade ingen roll hur många gånger jag irriterat skrek ut "Ich bin so müüüüde" så klarade jag det bara inte.

Så jag gick till mamma. Det gör jag fortfarande när jag har bekymmer. Om jag inte tror att det är bekymmer som kommer att bekymra henne mer än mig, vill säga...

Mamma lärde mig ordramsan högst upp och jag fnittrade helt betagen i att min ordningsamma mamma kunde någonting så busigt. Jag kommer aldrig att glömma det där ordet igen. 

Mamma kommer till mig på lördag. Det ska bli fint. Hon är förstås ganska orolig över min mage just för tillfället, men jag tror att hon blir lugnare när hon ser mig. Dessutom kommer jag få äta mamma-lagad mat. Det ska också bli väldigt fint. 

Just nu ska jag ta min övertrötta kropp och krypa ner i sängen. Kanske inte göra så busiga saker som i ramsan, men det ska bli skönt ändå.

Kram på dig!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar