tisdag 1 juli 2014

Osamlade tankar

Igår var jag hos läkaren på vårdcentralen. Hon beklagade att jag inte fick träffa samma läkare som de senaste gångerna och jag kunde inte låta bli att svara henne att hon förmodligen var mer ledsen än jag när hon upprepat samma sak tre gånger om. 

Det var inte utan att jag stressat upp mig inför det där mötet också, men försökt att förbereda mig genom att upprepa för mig själv vilka knasiga symtom jag faktiskt har för att komma ihåg att nämna dem. 

Läkaren antecknade och lyssnade och menade väldigt mycket att det här kommer att ta tid och att jag förmodligen behöver vara sjukskriven ännu längre än de första fyra veckorna som hon skrev åt mig. 

Våra åsikter gick isär om huruvida man behöver utreda sex veckors diarréer och om öppenvårdspsyk är någonting att ha. Hon gick vinnande ur diarréstriden men jag har bokat en tid med en privatpraktiserande psykiater som jag hört en del bra om. Vi får väl se om det blir lugnare för mig eller kanske bara mer stress om han ställer orimliga krav på mig. 

Framåt eftermiddagen idag skrapade jag i alla fall ihop mig och for till pållen. Det var mycket vilja och väldigt lite lust i det beslutet, men som alltid var det bra mysigt att borsta och gosa mule när jag väl var där. Jag tyckte att det var alldeles för varmt för att göra något avancerat, men pålle var väldigt bestämd över att vi inte skulle upp i skogen i alla fall. Nänä, tänkte jag och gav honom långa tyglar åt andra hållet istället. Nere vid t-korset ville han rakt åt andra hållet än vår vanliga runda och jag kunde inte låta bli att skratta åt hans iver. Det gick inte att tveka på att han längtade efter att få idiotgaloppera uppför den där backen igen. Så vi red ner till gården där hans kompis står på vintrarna, rundade åkern med det midjehöga vetet och drog iväg i en än mer sanslös galopp än förra gången. Idag var det lite motvind också, vilket han tycker är riktigt roligt, då känns det nästan som att man flyger. 

Om jag fick önska mig hur det vore när man dör så vill jag ha oändliga ridturer i fantastisk natur och med massor med valmöjligheter till olika turer. Naturligtvis helt bilfritt  och med bra underlag för små trampande hovar. Tänk så skönt att slippa ha hjälm på sig så här varma dagar och att få ha en riktigt varm mössa nerdragen över öronen en kylig vinterdag. Det vore verkligen toppen. Ridning och varm choklad med vispgrädde. Ja tack!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar