måndag 29 oktober 2012

Äsch och äsch igen...

Eftersom jag är lite klent lagd (enligt andra, typ mina kärleksfulla syskon och sambo) har jag lyckats dra på mig en släng av feber efter gårdagens uteritt i det iskalla vädret. För säkerhets skull lade jag på pållen lite extra täcken och pysslade om honom efteråt, men glömde själv att ta på mig mössan igen. Är det inte typiskt, så säg?

Nåväl, jag fick äran att sätta hjärtat i halsgropen på min sambo när jag kom hem tre timmar tidigare ikväll. Han blev rädd att det var något allvarligare med mig och såg genast en sjukskrivning på minst fem veckor framför sig. Det var inte utan att han såg väldigt lättad ut när jag sa att det bara var feber.

Ett par dagars vila innan helgarbetet drar igång är inte helt fel. Bara jag nu inte får hosta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar