måndag 9 juli 2012

Myshelg och måndagens cellminne

Vilken underbar helg det har varit!! Långledig fredag till söndag och så skönt väder att det kändes som semester. Jag bor uppenbarligen inte i den delen av landet som drabbats av regn och översvämningar. Lider med dem litegrann faktiskt. 

Här träffades det vänner under hela helgen. Åts vansinnigt mycket och vansinnigt god mat och smakades på finfint vin och njöts i solsken och solnedgångar.

Ikväll är det jag som är hur utslagen som helst efter en ryggmassage. Det är den andra i ordningen och jag har så många oupplösta spänningar i skulderpartiet att jag blir smått tokig. Massören påstod att det finns något han kallade för cellminne, där till exempel trauman kan finnas lagrade. Det var hans förklaring på varför tårarna började strömma och han fick påminna mig att andas. Han vet ingenting om min bakgrund, så jag kan inte annat än anta att han har rätt. Det var hursomhelst en väldigt kluven känsla att både vilja hoppa upp från massagebänken och ligga kvar på samma gång. Men massagekillen var väldigt snäll mot mig och lät mig dricka vatten och vänta tills tårarna stoppat upp och yrseln lagt sig när han masserat klart.

Hoppas nu bara att jag vågar lägga mig på den där bänken ännu en gång. Får kanske köpa vattenfast mascara... Bara jag nu inte blir så rädd att jag springer därifrån utan kläder på överkroppen... Vilken störtlöjlig syn. Hehe. Om du ser en halvnaken tjej komma springandes med mascara över halva ansiktet så bli inte rädd, det är bara jag som springer ifrån mina demoner.












 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar