måndag 20 oktober 2014

Bland sieskor och isvargar

I ungefär ett par månader har jag mediterat regelbundet. Det började spontant efter att jag fått en alldeles underbar upplevelse i samband med att jag var på shiatsubehandling. De flesta gångerna får jag starka bilder och känslor, eller bara djup, djup avslappning. Idag var det lite värre att samla tankarna. Jag är trött sedan gårdagen, trots att jag avfärdade en del av sierskans uttalanden som rena klichéer så kan jag inte avfärda att hon plötsligt frågade mig om jag funderat på att skriva en bok. Det kan jag ju inte neka till. Fast om sanningen ska fram så har jag utkast till två böcker. De senaste dagarna har jag öppnat den ena ett flertal gånger och läst en del av det jag redan skrivit. Det är inte dåligt, men det behöver så mycket mer, väldigt mycket mer. Men om sierskan har rätt så är det värt ansträngningen. 

Klarar jag en ansträngning just nu? Utmattningen biter mig i hasorna ständigt och jämt och går inte att skämta bort, men samtidigt är det ju nu jag har all tid i världen. Jag är inte belagd med några större måsten och det känns väldigt mycket sundare att öva på sin kreativitet än att slöläsa på Facebook hela dagarna. Ja, det tål att funderas över.

Som lite kuriosa kan jag berätta att sierskan sa till mig att jag varit en mycket känd grevinna i England år 1818. Festligt... Förmodligen därför jag är så förtjust i glittriga saker, haha. (Funderar över hur många mer som fick det budskapet samma dag...)

Usch, jag är så nyfiken på sådana där saker och ändå kan jag inte låta bli att vara oerhört skeptisk. Det ska tilläggas att det är första gången som jag gjort en sån grej. 

Utkastet till min bok heter Isvargen förresten. Jag har dock svårt att klura ut och bestämma mig för vad huvudpersonen ska heta. Ibland blir det Matilda, ibland blir det Linn. Kanske har du något annat förslag?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar